Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waren de Palestijnen voor WW2 Westers georiënteerd?

Vraag kwam bij mij opzetten na het zien van dit filmpje op de website van het Palestina-komitee Nederland :
http://www.youtube.com/watch?v=vjEBQ_bE7uA

Je ziet alleen mensen in eigenlijk Westerse kledij en geen lange jurken en geen hoofddoeken.

Waren de Palestijnen voor WW2 Westers georiënteerd of klopt het filmpje niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
657

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Islamisering van de kledij van de bevolking in de steden is belangrijk gestimuleerd door de revolutie in Iran en de door Saoedi-Arabie gestimuleerde en gefinancierde islamisering golf.
Palestijnen waren sterk georiënteerd op nazi-Duitsland, zie: http://www.likud.nl/nazi.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens jouw bron dan .......aha die fijne likoed partij .
die is vast betrouwbaar met info over de palestijnen !
zoek je ook info over Israel op de HAMAS website ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie nu pas dat je profielnaam LikoedNederland is .......
tot zover dus jouw objectiviteit .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De omslag van Westers naar Moslimkledij is al van ver voor de Iraanse revolutie dus moet je het wat eerder zoeken, denk ik.
Ik ben zelf ook eens gaan graven en kom dan eigenlijk uit rond de oorlog van 1967, en de aanloop er naar toe.
Toen hadden de Palestijnen hun "Arabische broeders" nodig.
Misschien dat het daarin zit? Wat mij verbaasde, en daarom de vraag, is dat het Palestina Commitee op hun site een filmpje zet van Palestijnen die net zo zijn als wij en waar de Westerse wereld zich mee zou kunnen identificeren.
En dan denk ik; "wat in hemelsnaam hebben die Palestijnen met zichzelf gedaan en wanneer?" Het verhaal op Likud is wat overtrokken. Dat weet je zelf ook wel denk ik. Ik lees liever een wat genuanceerder verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verhaal op de Likoed site is niet van ons maar van het Katholiek Nieuwsblad, Wikipedia en historicus Herf. De islamiseringsgolf wordt goed beschreven in de boeken van Ayaan Hirsi Ali, hoe rond 1990 door vooral Saoedi-Arabie geschoolde en betaalde imams een orthodoxere versie van de islam in de islamitische wereld gingen prediken (zijzelf woonde toen in Kenia en Somalie).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je antwoord zit wel een deel van de oorzaak. Succes met jullie website. I stand with Israël !

Andere antwoorden (2)

Was het niet zo dat Palestina onder beheer viel van de Engelsen? Misschien dat dat de westerse kledij verklaarde
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het midden oosten was vroeger veel meer op europa gericht .
Steden als Libanon en zelfs Kabul waren in de jaren 60/70 hippe steden , Libanon werd het parijs v/h midden oosten genoemd , en het grootste deel v/d bevolking (in die steden) liep rond in zeer hippe op europees geschoolde kleding rond .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het, vergane glorie.
De religie heeft het overgenomen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding