Is er voor iemand Uit iran die terug moet naar eigen land nog ergens een mogelijkheid toch te kunnen blijven in nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hij/zij kan asiel zoeken in een kerk waar men hem/haar niet met geweld uit zal verwijderen. Vandaaruit kan men proberen om de beslissing terug te laten draaien d.m.v. de diverse procedures, die daarvoor bestaan. Uiteindelijk zal dan een definitieve beslissing worden genomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderduiken lijkt mij de enige optie.
13 jaar geleden
Deze persoon mag absoluut niet uitgezet worden als hij/zij de kans loopt vervolgd te worden wegens seksuele geaardheid, religie of etniciteit. Sterker, Nederland nodigt vluchtelingen uit Iran om deze redenen uit om hier een bestaan op te bouwen. Het gaat vooral om homo's, christenen en de Arabische minderheid die in Iran vervolgd worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ook de Koerden, niet te vergeten maar er zijn ongetwijfeld nog meer groepen die in Iran niet veilig kunnen leven.