Hoe werken de nederlands waterschappen samen?

het lijkt me dat er onderling flink samengewerkt moet worden vooral daar waar de waterschappen aan elkaar grenzen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De grootste vorm van samenwerking die momenteel plaatsvindt is wel op administratief gebied.

In Harderwijk zit momenteel de administratieve (en belastingheffings) afdeling van de waterschappen Vallei & Eem, Zuider-Zeeland en Veluwe. Zij werken samen onder de naam Tricijn.

In Zwolle bevindt zich Lococensus, het samenwerkingskantoor van de waterschappen Velt & Vecht, Reest & Wieden, Groot-Salland, Rijn & IJssel en Regge & Dinkel.

Vanuit het Waterschapshuis wordt gepoogd een nog verdergaande samenwerking te laten plaatsvinden, wederom voornamelijk op administratief gebied. Ze doen hun best om een gezamenlijk belastingheffingspakket op de markt te brengen.

Qua waterbeheersing en waterkering is het grotendeels in Nederland nog steeds elk schap voor zich. Overal moet het wiel weer opnieuw uitgevonden worden.
(hopelijk dat de nieuwe regering ze eens verplicht kostenzuiniger te worden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Nederlandse Waterschappen zijn verenigd in de Unie van Waterschappen. Via deze Unie werken de verschillende Waterschappen samen.
AlphaLimaSierra