welke landen hebben de grootste financiële problemen?

Ik zoek recente gegevens, en weet iemand hiervoor ook een verklaring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Grote financiele problemen: Zimbabwe
Verklaring: Mugabe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Continent: Amerika
Verklaring: verkeerde politieke keuzes en slechte voorlichting bij het verschaffen van hypotheken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de financiële crisis zijn er veel landen in moeilijkheden gekomen.
Ijsland , Griekenland , Turkije, OekraÏne , Hongarije , Spanje, Portugal, , Ierland, Litouwen , , Rusland , Letland , Groot –Brittanië , Argentinië , Kazachstan , Pakistan, De Verenigde Staten….zelfs oliestaatjes als De Emiraten hebben afbetalingsproblemen.Nog maar te zwijgen van Japan.
Structureel zijn de meeste ontwikkelingslanden er nog slechter aan toe als voorheen.
Met als uitschieters : Congo (Kinshasa), Zimbabwe , Burundi , Niger. Op een paar uitzonderingen na als Zambia en Gabon bijna allemaal.
"Virtueel" failliet zijn Nauru , Oost-Timor , Haiti ,Liberia , De Comoren , Zimbabwe ,Congo en een aantal staten van de Verenigde Staten.
Afganistan , Iraq , Somalië , Soedan , Erithrea, Djibouti , Sierra Leone, Guinee-Bissau "virtueel" failliet door oorlog.
Er zijn misschien een handvol landen beter nu dan vóór de crisis : Brazilie , China , India heel misschien ???

Niet voor niets een wereld crisis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Europa hebben Spanje en Portugal na Griekenland de grootste financiele problemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om eerlijkt te zijn hebben landen in europa en noord-amerika het meest te lijden gehad aan de crisis. andere landen, zoals china, india, turkije, brazilie, hebben een veel flexibelere economie (bij snel ontwikkelende landen is dat vaak het geval) en zijn sneller uit de crisis gekomen. dat de economie wereldwijd echter nogsteeds als zijn geheel op zijn gat ligt heeft er mee te maken dat Noord-amerika en europa de motoren van de wereld economie zijn. als zij zich niet snel herstellen kan het betekenen dat de wereld nog heel lang in een recessie zal bevinden of dat andere landen en regio's de motor functie van n-amerika en europa overnemen, dit kan bijvoorbeeld china. de tweede economie van de wereld en met 1,2 miljard mensen een mooie afzet markt. vooral voor 3e wereld landen, want zij porduceren net zo goedkoop voor de chinezen als de chinezen voor ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet Ierland niet