Worden brieven aan de koningin ook werkelijk door haar gelezen?

Wederom voor mijn dochter die haar graag een fijne koninginnendag wil toewensen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De koningin heeft natuurlijk veel staatsbezoeken en dan heeft ze niet veel tijd om te lezen, alleen een mooi boek op het nachtkastje om even niet aan die vervelende president of koning te hoeven denken. Daarnaast moet een koningin nog af en toe een lintje doorknippen of zo en dan zijn er de rapporten en de kranten omdat de koningin ook wil weten hoe er het in het land aan toe gaat (gelukkig even geen kabinetsformatie).
Verder heeft de koningin nog kinderen en kleinkinderen waarvoor ze moeder en oma moet zijn.
Er blijft zo weinig tijd over om nog een brief te lezen, dus de meeste brieven worden door een medewerk(st)er gelezen, want de koningin heeft helemaal geen behoefte aan die ellenlange brief van die zijksnor uit Groningen of Rotterdam die een wit voetje probeert te halen.
Maar soms is er een briefje van een kind uit ´s Heerenkerke of Amsterdam met een mooie tekening erbij en dan zegt die medewerkster: "Majesteit kijk eens hoe leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk worden ze gelezen door medewerkers en niet allemaal door de koningin zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang van niet, reken maar uit: Als van iedere gemeente 1 kind een brief schrijft, hoeveel brieven ze dan moet lezen.
Maar laat je kind lekker geloven dat het wel zo is, is toch leuk.
13 jaar geleden
Jarenlang heb ik ook naar leden van het Koninklijk Huis kaartjes gestuurd. Dan krijg je een soort kartonnen kaartje terug met bijv. Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje wil u van harte danken voor de felicitaties die hij ter gelegenheid van zijn verjaardag mocht ontvangen.

Alleen in de tijd van de verloving met H.K.H. prinses Maxima, was Maxima nog geen prinsesje en kreeg ik een echt getypte brief van het secretariaat met een echte handtekening.

Ik kan me dus niet voorstellen dat H.M. de Koningin alle kartonnen kaartjes in de envelop steekt ;) dat zullen haar medewerkers wel doen, maar het is wel leuk om het te ontvangen.

Met name de tijd tussen het sturen en ontvangen is opmerkelijk. Bij de Koningin duurde het antwoord ruim een maand, bij wijlen prins Claus iets van een week en bij prins Willem-Alexander duurde het een dag :P

In theorie kan het dus wel zo zijn dat de Koningin de kaarten bekijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De koningin heeft daarvoor medewerkers die alle post lezen .
En die maken een keuze uit de inzendingen en die aan de koningin laten lezen .