Verdient Jan Reker een standbeeld?

Nou, wat vinden jullie. De grote Jan Reker, verdient hij een standbeeld?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wel in Venlo, niet in Eindhoven.

Als PSV-fan zeg ik nee. Uiteraard horen we in de media de verhalen altijd maar van één kant (of willen wij horen is misschien beter). Feit is dat hij op het menselijke vlak bij lange na niet de score haalt van één van zijn meest geliefde voorgangers: Harry van Raaij. (Dat hij vorig jaar een aantal zeer geliefde personen soortement van "verjaagd" heeft uit Eindhoven vind ik erg jammer, vooral het verlies van meesterscout Visser en keeper Gomez vind ik erg ). Aan de andere kant en dat vergeten vele voetballiefhebbers (mij incluis): hij heeft uiteraard wel een bedrijf te leiden en ik denk dat hij daar weer beter is dan Harry van Raaij.

Nee, daarvoor is Jan Reker niet bekend genoeg. Een voetbaltrainer is niet zo belangrijk. Voetbal is ook niet belangrijk. Wetenschappers, kunstenaars en schrijvers krijgen wel een standbeeld: zij zijn wel belangrijk.

Wat mij betreft niet.

Wat mij betreft verdient iedereen een standbeeld dus Jan ook, zolang iedereen 'm maar in z'n eigen tuin zet en ik ze niet hoef te zien.

Hij leeft toch nog?

Ik ken hem volstrekt niet - ik zou dus 'nee' zeggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100