hoe leer ik vloeiend Turks spreken en verstaan?

ik ben niet Turks en kan geen woord turks! toch wil ik deze taal leren vanwege grote interesse en omdat er veel turken om mij heen wonen wil ik ze graag verstaan en mij zelf ook verstaanbaar maken.
is het handig als ik de turkse taal in Turkije zelf leer bij bijvoorbeeld Tömer universitesi (taalcursus) en dan ook bij een gast gezin blijven??kan ik dan op die manier in 1 jaar vloeiend of gwn goed Turks spreken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Natuurlijk leer je een taal het beste in het land zelf en door gedwongen te worden die taal ook te gebruiken.
Dan kan je in 1 jaar behoorlijk goed Turks leren spreken.
Maar precies is dat natuurlijk niet te zeggen, omdat dat afhangt van jouw taalgevoel en inzet en activiteiten.

Misschien is dit iets voor jou om mee te beginnen:

http://www.modern-turks.nl/?gclid=CMKlj7jYsbMCFaTMtAodSBMARw

http://www.nha.nl/cursus/Taal-cursussen/turks/levend-turks/levend-turks.aspx?cm_mmc_o=VV2CjC7BBTkwCjCawLlfzpMwyfwEfbwCjClfzEpzzyp&gclid=CO_W9PnYsbMCFU3HtAodVFcAlQ

Teleac
http://educatie.ntr.nl/turks/

http://www.codegurus.be/codegurus/Turkey/les01_nl.htm

Enfin, genoeg mogelijkheden om al dan niet gratis je de eerste beginselen van de taal bij te brengen. Dan ga je intussen veel praten met de Turken om jou heen. DIe vinden dat vast hartstikke leuk.

Na zo'n cursus hier kun je je in Turkije al aardig redden en om het vloeiend te spreken en verstaan ga je daarna
in Turkije zelf verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb 5 maanden in een hotel in Spanje gewerkt, hier heb ik een cursus Spaans van 'slechts' 1 maand gevolgd. Maar door de contacten die je daar hebt gaat de progressie taalbeheersing erg vlot, ik durf nu ook te zeggen dat ik vloeiend Spaans spreek en versta.

Nu weet ik niet of Spaans en Turks een erg goede vergelijking is, maar in één jaar moet het zeker mogelijk zijn om goed Turks te kunnen spreken. En natuurlijk met een gastgezin, waar je vaak mee zal praten zal het steeds beter en beter gaan!

Conclusie: Makkelijk haalbaar, succes!