Wat zijn schaampruikjes en waar worden ze voor gebruikt?

Deze vraag kwam bij me op nav een reactie van Hippo op een antwoord van mij op de vraag over sexscenes in een film ( http://www.goeievraag.nl/vraag/celebrities-tijdens-opnemen-sexcenes-gemeenschap.93126 )

Ik kan me er misschien wel iets bij voorstellen, maar "kaal" is volgens mij tegenwoordig toch de trent? Ik kan me dan niet voorstellen dat men daar een pruik voor zou aanschaffen.

Dus: Wat zijn schaampruikjes en waar worden ze voor gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Kaal is misschien de trend, maar in mainstreamfilms (dus geen porno) is het niet de bedoeling dat bij 'full frontal' naakt ook echt de edele delen te zien zijn, vooral bij de vrouwen. Een schaampruikje kan er dan uitzien als natuurlijk schaamhaar, terwijl er geen schaamlippen tussenuit kunnen piepen. Het is dus bedekking die er niet uitziet als bedekking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, dat noem ik een antwoord waar ik iets mee kan. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ o.a. toegepast door/bij Carice van Houten in de film Zwartboek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb weer iets geleerd vandaag! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe bedenken ze die dingen toch +1

Andere antwoorden (2)

Het zijn dunne stukjes kunstschaamhaar die meestal worden gebruikt bij het Aziatische ras die dunbehaard zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Merkin

De engelse versie;-)