Welk schilderij was dat?

Ik heb vroeger (20 jaar terug) bij kunstgeschiedenis eens dia's gekregen waarbij ik ontzettend onder de indruk was van een schilderij, ik kan het echter nergens meer terug vinden:

Het gaat om een schilderij uit de Renaissance en betreft een groot "wit" huis / Villa erin omringt door bloemen en bomen, het was een beetje bordeaux achtig geschilderd.

Weet iemand welk schilderij dit is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb me de **** gezocht , helaas :(

Het beste antwoord

De Franse schilders Renoir en Monet hebben veel van dat soort schilderijen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien dat hiertussen zit wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas niet, het gaat wel om een villa in het midden, Frans en groot. :) bedankt voor het zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien iets van Poussin?
misschien deze ?

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://users.telenet.be/joosdr/bruegel_babel.JPG&imgrefurl=http://users.telenet.be/joosdr/eeuwbruegel.htm&usg=__0dJZxB1IyKD3peJbqAMpkAVSYx0=&h=400&w=531&sz=42&hl=nl&start=68&zoom=1&tbnid=B-hKiQLUzL-CCM:&tbnh=118&tbnw=159&prev=/images%3Fq%3Dschilderijen%2BRenaissance%26um%3D1%26hl%3Dnl%26rlz%3D1T4MEDA_nlNL304NL304%26biw%3D1259%26bih%3D560%26tbs%3Disch:10%2C1414&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=187&ei=Oj2FTOLTFpGtOPXJnZAP&oei=JT2FTPjdI5DEOKPMiZUO&esq=4&page=4&ndsp=23&ved=1t:429,r:19,s:68&tx=61&ty=53&biw=1259&bih=560
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar je beschrijving te oordelen kan ik enkel besluiten dat het over een 18e- eeuws Frans schilderij gaat. Spijtig voor jou, maar dat zijn er veel te veel om die ene er uit te halen. Het laat me zo direct denken aan afbeeldingen op wijnetiketten.
Wie ook sterk was in het genre van landgoederen met huis centraal, zijn de Engelsen maar die zetten er gewoonlijk grasvelden en jacht met honden / paarden bij.
Probeer eens in je oude school, zij alleen hebben je er mee opgezadeld. Succes.