De Balineese Cultuur is uniek voor het Indonesische eiland Bali vanwege hun eigen taal en het unieke kaste-systeem dat op Bali bestaat uit 4 kasten, de zogenaamde Varna's:

* Brahmana – de kaste van de priesters (de naam van de persoon begint met Ida Bagus (m) / Ida Ayu (v))
* Ksatria – de kaste van de koningen en de adel (de naam van de persoon begint met Anak Agung, of Cokorda / Tjokorde Gde voor mannen en Tjokorde Istri voor vrouwen)
* Wesia – de kaste van de handelaren (de naam van de persoon begint met I Gusti)
* Sudra – de kaste van de man in de straat (90% van de Balinezen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1C1CHMB_nlNL311NL311&ei=ijgASq3WKYyZjAezyLSDBw&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=Balinese+cultuur&spell=1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bali is een eiland. De Balinese cultuur is de cultuur van de inwoners van Bali.

Sorry, als je een vage vraag stelt, krijg je een vaag antwoord. Hoe bedoel je 'wat voor soort cultuur'? Welke categorieën onderscheid je? Westers/Oosters? Moderns/achterlijk? Is je interesse gericht op kunsthistorie of antropologie? Wat wil je eigenlijk weten?