Wie kent dit kantoorgebouw in Londen?

Ik zie het vaak in films die zich in Londen afspelen: Het is een eivormig-gebouw, van glas en het heeft een ruitmotief. Ik vind het zelf een beetje op een fabérgé-ei lijken.
Ik had al even gezocht naar een plaatje, maar ik kan het niet vinden.
Heeft iemand een idee hoe het gebouw heet, wat het is, of wat voor (kantoor) er in zit?

Toegevoegd na 6 minuten:
Haha, een afbeelding heb ik gevonden. Het gaat om de rechter toren...nu nog een naam.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik denk dat je het Swiss-Re gebouw in Londen bedoeld, architect Norman Foster, opgeleverd in 2004.

Toegevoegd na 1 minuut:
Moest ff zoeken naar een link maar hier vind je alles... http://nl.wikipedia.org/wiki/30_St_Mary_Axe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woow fantastisch...op het moment dat ik je antwoord zag verschijnen vond ik zelf ook een linkje via wikipedia! Dank voor je antwoord!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk om te zien, we hebben er dit jaar vlak bij een appartement gehad! Mooi gebouw om echt te zien trouwens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ik me goed voorstellen, het doet het ook altijd leuk in de films, vandaar dat dit gebouw me intrigeerde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond het heel indrukwekkend, zelfs ondanks de regen die over me heen stroomde... *lol*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Londen he!! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hehehe precies!