Voor au hebben ze in buitenland een andere naam, maar ook voor direngeluiden volgens mij, hebben julie voorbeelden?

in frans herinner ik me dat de haan cocorico zei, de eend couin couin, de kip cot cot cot codete.........

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hier heb je de volgens de samensteller 'biggest multilingual list' van dierengeluiden.

Bronnen:
http://www.eleceng.adelaide.edu.au/persona...

oink-oink Toegevoegd op 03-05-2009 16:01:12 * abeja (bee): bzzz (zumbar) — buzz * búho (owl): uu uu (ulular) — who, hoo, hoot * burro (donkey): iii-aah (rebuznar) — heehaw * caballo (horse): jiiiiiii, iiiiou (relinchar) — neigh, n-a-a-a-y * cabra (goat): bee bee (balar) — b-a-a-a-a * cerdo (pig): oink-oink, oinc-oinc (grunir) — oink * cuco (cuckoo): cúcu-cúcu — cuckoo * cuervo (crow): cruaaac-cruaaac — caw * gallina (hen): coc co co coc (cacarear), kara-kara-kara-kara — cluck * gallo (rooster): kikirikí, ki-kiri-ki (cantar) — cock-a-doodle-doo * gato (cat): miau (maullar) — meow * león (lion): grrrr, grgrgr (rugir) — roar, growl * oveja (sheep): bee, mee (balar) — b-a-a-a-h * mono (monkey): i-i-i * paloma (dove): cu-curru-cu-cú (arrullar)) — coo * pato (duck): cuac cuac — quack * pavo (turkey): gluglú — gobble * perro (dog): guau guau, guau (ladrar) — bark, bow-wow, arf, ruff * pollito (chick): pío pío — chirp * rana (frog): cruá cruá, berp, croac (croar) — ribbit, croak * tigre (tiger): ggggrrrr, grgrgr (rugir) — roar, growl * vaca (cow): mu, muuu (mugir) — moo Toegevoegd op 03-05-2009 16:05:03 @ antwoordman sorry kan geen reacties meer geven, het geluid wat een varken maakt volgens het spaans. el cerdo hace "oink-oink" de varken knort

Alleen in NL zegt een koe "boe", in andere landen meer "moeoeoeh". En ook Kwik, Kwek en Kwak heten in ieder land weer anders.

Bronnen:
raja, gaja i vlaja in het Servisch ;-)