Als je spreekwoorden combineer kan je rare dingen krijgen of uitspraken die logisch lijken en nergens op slaan. Ik hou van dit soort onzin.

voorbeelden: "wie de schoen past valt er zelf in" of " het is 's avonds kouder dan buiten"........ kennen jullie er nog meer?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb erg zitten lachen. Wil er toch nog eentje toevoegen: Iemand dood maken met een blije mus. Toegevoegd op 28-04-2009 11:59:09 Ergens anders had ik al de volgende: De appel valt niet ver in de porseleinkast. Als het schaap verdronken is volgen er meer. Wie een kuil graaft voor een ander heeft tenminste werk.

Beter 10 vogels in de lucht, dan 1 in je broek.

Wanneer er één schaap over de dam is dempt men de put. De kruik gaat zo lang te water dat hij zwart ziet. Wie op hete kolen zit brandt zijn billen.

Dit steekt er met kop en schotel bovenuit. Dat is er met de paplepel ingeslagen. Laten we met een schone luier beginnen. Dat is niet tegen Dobermansoren gezegd. Pak je borst maar vast. Dan sta je mooi voor Jan met de korte lul. Het is niet alles koek en ei wat er blinkt. Dat legt geen doden aan de zeik. Iemand dood maken met een blije mus. Je moet een gegeven paard niet in de bek zeiken. Dat slaat nergens over. Dat helpt geen nut. Geef mijn portie maar aan Flipper. We gaan er met verkrachte eenden tegenaan. Gaat er nu een mapje bij je rinkelen? ‘t Is zuipen of verpompen. Je moet geen wakkere honden slapend maken. Wie laat begint, mag vroeg weer naar huis. Dit antwoord heb ik al een keer gegeven.

De huid niet verkopen voordat het paard in zijn bek gekeken is...

Dit alles hier slaat als een tang op een boer die kiespijn heeft.

Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoist.

Daar kraait geen hond naar. Wie zijn billen brandt, moet op zwart zaad zitten. Wie het onderste uit de kan wil, wordt geswaffeld. Je moet de huid niet verkopen voor het avond is. Prijst niet den dag eer de beer geschoten is.

Kijk maar even op de site Spreekmoorden en Verzegden.....

Bronnen:
http://komma.net/spreekmoorden.html

De kok wel hebben horen fluiten, maar niet weten waar de lepel hangt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100