Wat is de titel van een Japanse film noir waar een vrouw een relatie aanknoopt met seriemoordenaar?

Ik ben op zoek naar de titel van een Japanse film uit de jaren '50 of '60 waarin een jonge vrouw een relatie aanknoopt met een seriemoordenaar, Ze gaan naar de film en in het bioscoopjournaal voorafgaand aan de voorstelling wordt gevraagd om uit te kijken naar deze man, ze ontdekt ter plekke dat de man naast haar het signalement heeft waar om wordt gevraagd.

1.3K

Antwoorden (1)

Mogelijk bedoel je "Ryojin nikki" uit 1964. In het Engels is de titel: The Hunter's Diary. Daarin laat Honda zijn vrouw in Osaka achter om in Tokyo een dubbelleven te gaan leiden. Hij huurt een appartement en houdt zijn jacht op vrouwen bij in een dagboek. Maar dan staat er in de krant dat een van zijn veroveringen is vermoord. En een paar dagen later gebeurt dit opnieuw bij een andere vrouw uit zijn dagboek. Blijkt hij behalve een Don Juan ook een seriemoordenaar te zijn of is gaat het om een andere man met toevallig hetzelfde zeldzame type bloed als hij heeft?
Amadea