Wat is een goed maar ook luchtig boek over persoonlijke ontwikkeling?

Toegevoegd na 8 uur:
Bedankt voor alle tips! Ik ga een rondje bibliotheek doen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Tao van Poeh

Wijsheid van een Westerse Taoïst.

Ik lees voor:

“Als je ‘s morgens wakker wordt, Pooh”, zei Piglet op het
laatst, ”wat denk je dan als eerste bij jezelf?”
“Wat krijg ik op mijn boterham?” zei Pooh. “En jij, Piglet, wat denk jij bij jezelf?
“Ik zeg tegen mezelf, ik ben benieuwd wat er vandaag allemaal voor spannends gaat gebeuren”, zei Piglet.
Pooh knikte bedachtzaam.
“Precies hetzelfde,” antwoordde hij.

Luchtiger kan haast niet... maar heel veel stof tot nadenken!

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond de 'Spoedcursus verlichting' van Tijn Touber een makkelijk leesbaar boek met veel inzichten.

In dit boek neemt de auteur je mee op de spannendste reis die je ooit zult maken: de weg terug naar je eigen licht. Onderweg maak je kennis met de mensen die Tijn door de jaren heen interviewde voor bladen als Ode en Happinez en onthult hij de essentiële stappen en inzichten die nodig zijn om gelukkig en verlicht te leven.

En verder natuurlijk 'De zeven spirituele wetten van succes 'van Deepak Chopra.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het ook een Engelstalig boek zou mogen zijn, dan is "The Bad Girls' Guide To Getting What You Want" van Cameron Tuttle aan te bevelen. Haar derde boek is wél in het Nederlands vertaald, dus misschien gaat deze ook nog vertaald worden. Een heerlijk boekje over hoe je assertiever kan worden. Je leert, door middel van een zeer grote dosis humor, van jezelf te houden en jezelf het beste uit het leven te gunnen. Daarnaast geeft het ook een 'good sister'-gevoel. Voor alle vrouwen die wel een oppepper kunnen gebruiken.
Amadea
13 jaar geleden
Who moved my cheese? van Spencer Johnson.
Hoe om te gaan met veranderingen in je werk en privéleven.
Goed omgaan met veranderingen is m.i. een groot onderdeel van persoonlijke ontwikkeling.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook in het Nederlands uitgebracht: 'Wie heeft mijn kaas gepikt?'