Is het het of de animo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is animo? xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AppleStar: de lust/bereidwilligheid om iets te doen.

Het beste antwoord

Allebei is correct Nederlands. Zie bron.

Het kan zijn dat je de bron een paar keer moet verversen. Van Dale's website heeft nogal eens last van server errors.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je pakt gewoon: http://woordenlijst.org/zoek/?q=animo&w=w dat is veel gemakkelijker, mede omdat het de officiële woordenlijst betreft, waar Van Dale nog wel eens een enkele keer van af wil wijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, daar zeg je wat. Ik dacht dat Van Dale nog altijd als ultieme autoriteit gold. Maar misschien is De Nederlandse Taalunie wel een grotere autoriteit inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou Van Dale geeft goed bruikbare woordenboeken uit uiteraard, maar op sommige punten zijn ze het oneens met de Taalunie en de officiële spelling heb ik begrepen. Allemaal geen probleem, maar om die reden vind ik de door mij genoemde URL handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, goed punt! Ik ga hem opnemen in m'n bookmarks. Bedankt.

Andere antwoorden (1)

De animo om te antwoorden dat het het animo is,is groot en tevens fout. Het is De animo,maar Het animeermeisje.