Over welke persoon zijn de meeste boeken geschreven?

In het Nederlands

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik neem aan dat je echt een persoon bedoeld en niet een personage (de uitbeelding van een persoon zoals een burger, een dief, een vriend, een held of een student)
Antoni
6 jaar geleden
Vermoedelijk over iemand als Adolf Hitler of Jezus, dus over iemand die een grote rol heeft gespeeld in de geschiedenis en iemand over wie veel te schrijven is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Antoni, Napoleon is na Jezus waarschijnlijk een goede tweede. Bij Bolcom momenteel meer dan 300 Nederlandse titels.
Amadea
6 jaar geleden
Over Napoleon zijn volgens https://books.google.nl meer boeken geschreven dan over wie dan ook in de geschiedenis. Meer dan 300.000 verschillende titels. Maar dat betreft dan alle talen...

Antwoorden (1)

Op de website 'Onvoltooid Verleden' website voor de geschiedenis van sociale bewegingen wordt gemeld dat er in deze eeuw (nu de vorige eeuw dus) al zeventigduizend boeken over Jezus zijn gepubliceerd.
De hele negentiende eeuw verschenen duizenden boeken en studies over de historische Jezus schrijft prof. Dr. Peter Schmidt
Het kan dus haast niet anders zijn dat over de persoon Jezus de meeste boeken zijn geschreven.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ook in de 20ste eeuw zagen er elk jaar vele duizenden boeken over Jezus het daglicht

Toegevoegd na 18 minuten:
Als je op Bolcom zoekt onder "Jezus" verschijnt er een aantal van meer dan 1900 Nederlandstalige titels (misschien zitten er paar dubbel tussen)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Zat ik dus toch goed!
Plus.