Wat is dit voor object, en waar is het voor bedoeld?

Mijn ouders kwamen dit tegen in Italië langs de weg. Er stonden 6 van deze palen om de 200 meter.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Waar stonden ze precies?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cecina, langs een omgeploegd veld.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Coördinaten volgen zodra ik deze doorgestuurd krijg
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Via Aurelia
Via Aurelia, 57023 Cecina LI, Italië https://goo.gl/maps/W6gtvcyTCuo
Cryofiel
6 jaar geleden
Luidsprekers om bepaalde dieren te verjagen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Cryofiel Ik vermoed zelf ook een soort van vogelverschrikker.... Maar kan geen bevestiging vinden.

Het beste antwoord

Het zijn mollenverjagers, of verjagers voor (of tegen) woelmuizen of woelratten. De kop lijkt op een dubbele luidspreker, maar is van binnen gewoon open. Door de vorm wordt wind omgezet in een hele lichte trilling, die via de verticale buis wordt doorgegeven aan de bodem. Mollen, woelmuizen en ratten voelen deze trillingen en vinden dat niet fijn.

Tegenwoordig worden vaak elektronische verjagers gebruikt. Door middel van een accu - al dan niet op zonne-energie - wordt met een apparaatje ultrasone geluiden (voor mensen onhoorbare geluidsgolven, maar voor de dieren voelbaar) aan de bodem afgegeven.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geniaal. Mijn dank is groot!
SimonV
6 jaar geleden
Plus! Wat interessant!