Hoe schiet je niet in de lach bij een toneelstuk waarbij je een grappige rol speelt?

De vraag staat er.
Als je bv iets grappigs zegt en de zaal schiet in de lach en jij dan ook. hoe kan je dat vermijden?
P.s.: vraag staat bij kunst en cultuur, vanwege dat toneel kunst is, toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (8)

een vierde wand

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vierde_wand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je op dat moment te concentreren op een voorwerp of onderwerp wat serieus is.

Maar een beetje meelachen vindt het publiek echt niet erg hoor. Is juist grappig om te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontzettend hard op je tanden bijten! (werkt echt bij mij!)

of gewoon zo vaak oefenen dat het niet meer grappig is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als het op je tanden bijten niet helpt...dan eerst je tong er tussen steken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahah (AUW **** ) xD
Als je het stuk vaak genoeg gespeeld hebt is het op een gegeven moment niet zo grappig meer. De kunst is dan om het juist toch nog te brengen alsof je het voor het eerst zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel oefenen. Dan wordt die grap voor jou niet meer leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je het grappige stuk heel vaak moet repeteren! En daarnaast moet je natuurlijk goed blijven concentreren.

Ik heb ooit een stuk moeten speen waarbij mijn tegenspeelster in een bakje met roet moest blazen waarbij haar gezicht dus compleet onder de zwarte rommel kwam te zitten. Dit zag er natuurlijk totaal niet uit, en ik lag dus ook compleet in een deuk!

Maar na het stuk een keer of 4 gerepeteerd te hebben is de grootste lol er af en kan je je al veel beter concentreren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je het vaak oefent en daarnavindt je het niet grappig meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel hard op je wang bijten, misschien doet het een beetje zeer, maar je wang geneest snel, dus dat maakt volgens mij niet zoveel uit.

het gaat erom dat het helpt tegen het lachen.

je kunt je ook op je ademhaling concentreren, de richting van de lucht.

of naar een punt kijken, en je daar goed op gaan concentreren.