Zit de Engelse taal in dezelfde taalgroep als de Italiaanse taal?

Zit er een verband tussen de Engelse taal en Italiaanse taal. Of hebben de talen een invloed op elkaar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Het hangt er maar van af wat je groepen noemt, en hoe ver je terug gaat in de tijd.
Je kunt Germaanse talen en Romaanse talen en Slavische talen als groepen noemen.
Maar als je verder teruggaat in de tijd komen ze allemaal van het Turks, althans van dezelfde stam vanuit Turkije.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is gebruikelijk het Engels een Germaanse en het Italiaans een Romaanse taal te noemen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Indo-Europese_talen

Antwoorden (1)

De Engelse en de Italiaanse taal behoren niet tot dezelfde taalgroep. De Engelse taal is namelijk ontstaan uit de Germaanse taal en de Italiaanse taal is ontstaan uit het Latijn.