Hoe heet zo'n klein open rond gebouw met een koepeltje en soms een trappetje er naartoe?

Volgens mij word zoiets ook wel eens in films gebruikt voor romantische scenes maar hoe heet zo'n gebouwtje nou??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
16.5K

Antwoorden (4)

Dit heet een prieel.

Toegevoegd na 53 seconden:
Ik heb een afbeelding gevonden . Zie bron.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja! dankjewel hahaha
Gewoon muziektent . Kijk op Google druk muziek tent in . En inderdaad zo iets in je tuin kan men een prieel noemen met een chique woord . Maar in een park of plein speelde daar de fanfare . Vaak op Bevrijdingsdag , of als start of finish voor een wandel tocht . Heel in de jaren 30 tot zo 70 van de vorige eeuw . Iedere stad of dorp had vaak wel zo'n muziek tent .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
theekoepel, tuinkoepel of koepel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Een theekoepel is geen open, maar een gesloten gebouw, begrijp ik uit de beschrijving van Wikipedia. De vraagsteller vraagt specifiek naar een open gebouw.
Muziekkiosk