hebben de hoofden op paaseiland lichamen?

Er gaan geruchten op internet dat sommige hoofden op paaseiland ook nog ondergrondse lichamen hebben. Ik ben er nooit geweest dus bij deze; broodje aap of is het waar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben wel nog steeds aan het zoeken, want er gaan ook wel een heleboel hoaxes rond.....heel moeilijk te zien soms.

Antwoorden (2)

Het is een beetje lastig om goede en betrouwbare bronnen te vinden, maar vooralsnog lijkt het er inderdaad op dat de beelden op Paaseiland allemaal enorme lichamen hebben, die echter door eeuwen en eeuwen aanvoer van nieuwe grond (wind enzo) inmiddels tot aan hun schouders zijn begraven. Er zijn er inmiddels twee grotendeels ontgraven, en er is geen reden om aan te nemen dat uiteindelijk niet ALLE beelden complete lichamen bezitten. En dat schijnen we ook al sinds 1914 te weten, alleen is het niet eenvoudig om ze te onthullen, en is er pas sinds 2010 echt wat ontbloot.

De opgegraven lichamen tonen ook aan dat deze ook nog eens mooi versierd waren. Doordat ze al heel lang onder de grond zitten, hebben weer en wind er beduidend minde vat op gehad dan op de hoofden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jazeker, er zijn een paar uitgegraven, en een deel staat ook inclusief lichaam boven de grond.
Zie deze site voor foto's: http://www.snopes.com/photos/arts/easterisland.asp