Spuit er olie in, dan lost het iets op en kan je het er hierna gaan uitpulken met bij voorbeeld een speld.
Als je kauwgom in je haar hebt kan je er pindakaas op smeren om het plak er af te halen dmv de olie die hierin zit, vandaar dus deze tip.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst warm maken met een föhn en als het zacht is er met een pincet/ speld uithalen. Daarna een oplosmiddel erin gieten, die lost de rest op.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe warmer kauwgom wordt hoe plakkeriger en slierteriger het wordt pas hiermee op, je smeert het dan overal namelijk.
amc
14 jaar geleden
Maar je trekt het er wel uit met een speld. In de rest in het slot waar je niet bij kunt, kun je een speld steken en er dan met zo`n busje ijsspray ( waar je blessures mee verdoofd) bevriezen. Trek de speld eruit en je hebt de kauwgom in de vorm van een sleutel. Moet lukken, toch?
Ik heb veel fantasie en ben creatief, zo zou ik het proberen. :)
Je hebt van HG speciale spray (oa bij de Gamma verkrijgbaar) die je erop kan spuiten en dan is de kauwgom weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt verschillend methodes om kauwgum te verwijderen. Maar de kauwgum zit in in dit geval in een smalle onregellmatige gevormde spleet en dat is andere koek.
Ik zou er een oplosmiddel als ether of wasbenzine inspuiten en dit een aantal keren herhalen. Als je het slot er uit kan kregen, leg je het in een bakje met oplosmiddel. Met een pinset of spelt een cilinderslot van binnen reinigen gaat natuurlijk niet.
Probeer het dus met perslucht. beginnend met een fietspomp (je weet maar nooit). Even een zacht stukje rubber tussen uitblaasmond en slot leggen ander ontwijkt alle lucht. Of, als je een bevriende garage kent; deze hebben draagbare luchtcompresoren om automobilisten te helpen en daarmee gaat het veel beter. Ook de ANWB heeft deze in zijn uitrusting, maar.... Misschien dat de buurman toevallig bij de ANWB werkt? Overigens, als je het slot uit de deur hebt kunnen krijgen, rijdt je er even mee naar de garage, dan is het zo gepiept. Tenslotte: je hebt ook spuitbussen met een druk staand gas. Nou ik wens je veel succes.
ps
Als de deur geopend kan worden, draai het schroefje op de kopse zijde van de deur uit het cilinderslot, schuif het slot er uit, koop een nieuw slot bij de bouwmarkt en monteer het weer . Een uurtje werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon met aceton. Spul is lekker goedkoop. Even erin doen, wachten en daarna met een dikke naald restjes eruit halen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer anders de sleutel is van de andere kant erin te stoppen misschien duw je kauwgom wel naar buiten
laat wel voor de zekerheid een reservesleutel maken als er iets mee zou gebeuren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is je dat echt gebeurd? :(

Als het niet te diep zit, kan je het nog met een naald eruit proberen te pulken. Je zou, indien mogelijk, de cilinder eruit kunnen draaien en die in schoonmaakvloeistof (ik denk aan een warme zeepoplossing, desnoods in kokend water...) kunnen weken. In het warme water weekt het snoep e.d. los en kan je met je sleutel of een naald gaan peuteren.

Vervolgens blijf je in het warme water/zeep oplossing de sleutel in en uit laten glijden tot je geen weerstand meer voelt. Op het moment dat het dan goed voelt moet je het slot even goed schudden om het van het water/zeep oplossing te ontdoen. Daarna zou ik met wat kruipolie of WD-40 de boel goed doorsmeren en daarna weer installeren.