Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom verschillen de 2 uurwerken van de Sint-Pietersbasiliek in Vaticaanstad?

Onlangs was ik in het Vaticaan waar ik bemerkte dat de 2 uurwerken van de Sint-Pietersbasiliek verschilden van tijdsaanduiding. Het zou mij sterk verbazen dat 1 van de 2 defect zou zijn op zo'n toeristische plek. De begeleider kon mijn vraag niet beantwoorden, maar misschien weten jullie wel de reden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De rechter klok geeft de MiddelEuropese Zomertijd aan.
De linker klok de Vaticaanstad-tijd.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is inderdaad wel een interessante visie, maar het internet vertelt mij dat deze 2 tijden net hetzelfde zijn... Ook verschillen de klokken op sommige foto's tot wel 3 uur, binnen eenzelfde gebied is dit niet mogelijk.
Reddie
9 jaar geleden
@Wistjedatje , dat kan dan alleen maar als er een klok achter of voor loopt, of stil staat.
Een klok is er namelijk voor gemaakt om constant door te lopen op de normale snelheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Reddie, Inderdaad, maar waarom? Het kan toch niet zijn dat de paus even geen zin heeft om de klok juist te zetten...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding