Wie kan mij iets vertellen over deze, vermoedelijk, Chineese hanger van Jade ?

De hanger lag in de auto die ik 3 jaar geleden gebruikt kocht.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is nep-jade, waarschijnlijk van glas. Echt jade is nooit zo helder en lichtdoorlatend, jade lijkt wat dat betreft meer op marmer. Als je wilt kun je proberen het met een spijker te bekrassen. Dat lukt niet bij echt jade, bij glas wel (en bij marmer ook). Ik schat in dat de kwastjes eraan van meer waarde zijn dan de hanger zelf.