Wat is dit minstens 60 jr oude metalen plaatje? Ster/vissen/letter H /2gaatjes. 3,4/3,8 cm. Zie link naar fotosite met tekst en afb. hier. ?

https://flic.kr/p/ngs89X link naar flickr fotosite met tekst

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat jij ziet als de letter H (overigens begrijpelijk) is in ieder geval het symbool voor sterrenbeeld 'Vissen'. http://nl.wikipedia.org/wiki/Vissen_(astrologie) ik vermoed daarom ook dat je er niet veel meer achter moet zoeken dan een broche die cadeau is gedaan aan iemand die in dat sterrenbeeld geboren is.

Antwoorden (1)

Lijkt op een of andere badge van een sheriff
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is mogelijk dat het is gedragen door iemand met een kerkelijke funktie, bv. een diaken/ouderling oid. (Amsterdam e.o. ) Want er staan wel Chr. symbolen op. Leuk, sheriff draagt inderdaad een ster!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@evamaria2010
Waar zie jij christelijke symbolen...?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nu ja, vis en ster.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rabelais, wat een goede reaktie. Dank je wel. De letter h is het symbool voor het sterrenbeeld vissen. Mailde je. Dat wist ik niet. Achterop staat het cijfer 12. Dat is ook getal voor dat sterrenbeeld. Dan was het een hangertje voor iemand met dat sterrenbeeld. Waarschijnlijk voor een halskettinkje of misschien een horlogekettinkje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een ster is niet echt een christelijk symbool, tenzij je specifiek doelt op het hexagram (Ster van David). De ster op het voorwerp betreft echter een octogram. Een vis (lees: Eén vis) kan je nog opvatten als Ichthus (al wordt Ichthus in de christelijke interpretatie stilistisch weergegeven), maar de symbolen op dit voorwerp refereren overduidelijk aan het sterrenbeeld Vissen.
En de Bijbel is vrij duidelijk omtrent astrologie... (zie bijvoorbeeld Isaiah 47:13) ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rabelais. Het beste antwoord op mijn vraag vind ik je aanwijzing dat de letter H geen letter is maar het symbool voor het sterrenbeeld vis.
Ik kan dit hier niet aangeven als het beste antwoord, zie ik.
Inderdaad er is hier geen chr. symboliek.