Waar kan je het beste kunst en antiek vandaan halen?

Deze zomer ga ik ontwikkelingshulp doen in Brazilië. Wij hebben al meerdere sponseracties gedaan en zijn nu bezig met een kunst en antiek veiling. Ik heb hier niet echt veel verstand van en wil liever geen 'kitch' kopen. Het moet ook niet te duur zijn. En het liefst moeten we er wel met winst uitkomen natuurlijk! Alvast super bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je in Belgie veel weg kunt halen bij rommelmarkten en niet eens zo erg duur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien bij de kringloop winkel!

Antwoorden (1)

Misschien is het ten eerste handig om eens te kijken wat voor soort antiek veiling je wil organiseren, gewoon algemeen waar je eigenlijk alles wil verkopen, of wil je wat gespecialiseerd gaan zoals misschien alleen klein antiek, aardewerk, zilverwerk, juwelen, munten of alleen groot antiek, meubels, grote klokken en kasten en dergelijke.

Of misschien spullen uit een bepaalde periode jaren 50, 60, 70 , niet helemaal antiek, maar dat is wel erg gewild spul, ook nog erg veel van te vinden.

Als je winst wil maken, moet je eerst onderzoeken wat in is, wat mensen willen kopen.
Ik weet bijvoorbeeld dat de enorme antieke kasten en staande klokken, best wel uit de mode zijn bij antiekkopers, daarentegen zijn spullen Deens design uit de jaren 60, designlampen uit die periode en bijvoorbeeld originele spullen van Gispen, Friso Kramer of Pastoe helemaal in.

Op internet is echt heel veel te vinden, sites als marktplaats, Ebay en speurders hebben een antiekrubriek, je kan zoeken op termen als vintage, Jugendstil, Deens, retro, Biedermeier, wat je ook zoekt. Rommelmarkten vind je elk weekend wel hier en daar, eventueel kan je zelfs bij mensen thuis langsgaan om te kijken of ze nog mooie oude spullen weg willen doen voor de veiling.

Succes er mee!