Hoe kun je op een kindvriendelijke manier vierkante vlaggetjes maken?

Gemakkelijke taak, weinig opruim, weinig gevaar, enthousiasmerend resultaat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

ipv zelf vierkante vlaggetjes te knippen: waarom gebruik je geen servetten? die kun je zo dubbel over een lijn hangen, en die goedkoopste soort kun je volgens mij nog prima beplakken en versieren.
Wil je geen servetten, gebruik dan een A-4 tje, desnoods in kleur, die je over het lijntje vouwt.

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Knip als voorbereiding zelf de vlaggetjes uit stevig papier (of wit plastic tafelkleed).

Geef de kinderen ieder een vlaggetje en zet op tafel heel veel bakjes neer met allerlei verschillende materialen. Glitters, stukjes papier, stickers, glimsteentjes, stofjes, dopjes, noem maar op.
Zet genoeg lijm, verf, stiften, potloden, krijt, e.d. voor ieder kind klaar.

Laat de kinderen zelf kiezen hoe ze het vlaggetje versieren. Laat ze lekker vrij en alles zelf bepalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg voor blaadjes (vouwpapier of andere leuke gekleurde papieren blaadjes), stokjes en lijm.
Plak een blaadje met een rand om een stokje. Klaar!

De vlaggetjes kan je natuurlijk nog versieren met tekeningen en glitters enzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, na je aanvulling in de reactie:
Zorg dat de vlaggetjes uitgeknipt klaarliggen. Zorg voor stiften, kleurpotloden en stickers (dan heb je geen lijm nodig, dus ook geen handen wassen ed). Laat de kinderen zelf naar eigen inzicht de vlaggetjes versieren. Zij die mooi kunnen tekenen zullen een tekening erop maken, zij die wat minder getalenteerd zijn zullen met de (diverse vormen en kleuren) stickers aan de gang kunnen.

Veel plezier op de straatspeeldag (dat is toch pas in juni?)

PS ander leuk idee is natuurlijk stoepkrijten, maar dat heeft niets met de vlaggetjes-slingers te maken...