De meeste smurfen zijn jongens. Babysmurfen worden door de ooievaar gebracht, op "blauwe maandagen." Zelf planten ze zich niet voort.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Peyo is de geestelijk vader van de smurfen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oudere smurfen, die stoute dingen met elkaar hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stout kan dan ook heel leuk zijn! ;)
Vader Abraham & DeZangeres Zonder Naam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pierre Cartner is de papa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Papa smurf en Mama smurf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Smurfen zijn stripfiguren, bedacht door de Brusselaar Peyo (een pseudoniem van Pierre Culliford)
Pierre Culliford is geboren op 25 juni 1928 te Brussel.

Hij tekent het dwergenvolkje met de naam smurfen voor het eerst in 1958. Daarin is het volkje een onderdeel van een ander verhaal namelijk een vervolgstrip rond de schildknaap Johan (De heer van Basenau).

Ik weet helaas niet of Pierre getrouwd is geweest maar hij heeft wel een zoon die Thierry heet.