Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan iemand mijn metaaldetector vondsten identificeren?

weet iemand iets af van de volgende spullen?
een soort van bobbel.. lijkt op de helft van zoon kleine knikker bruin lijkt op brons is niet magnetisch is metaal en is een knoopje of zoon soort.. er staan soort van scheuren op ofzo weet iemand wat dit is?

volgende is een knoopje ook, denk ik.. achterkant heeft een pinnetje, dik en bot niet speldachtig, en rondom het middenpunt waar het pinnetje ingaat zit een ster of bloem? daarom een rondje , de rand is gekarteld en voorkant is ook wat rondjes met iets in het midden wat op een zon lijkt of ook iets rond met hoeken!

3de item is in mijn achtertuin gevonden
soort van vogel, duif vermoeddelijk die naar rechts kijkt met een ringetje eraan ( hangertje geweest? ) in het licht lijkt het sporen te hebben van goud.. ( verguld? ) in mijn achtertuin gevonden en hier woonden amerikaanse pilotenstel dus misschien verband?

ik heb nog veel meer vragen over andere vondsten maar dit wil ik nu graag weten!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
676
anneliez
10 jaar geleden
moeilijk te zien op jouw foto, maar ga eens na of er in je woonplaats of in de buurt een oudheidkundige kring is, die kunnen je vast meer evrtellen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De onderste twee zijn horen waarschijnlijk bij elkaar, net als de "spijkers" van een spijkerbroek. Maar dan als insigne (rang) van een epaulet.
De bovenste is een vredesduif.
Alles bij elkaar lijkt me je suggestie "amerikaanse piloten" niet onmogelijk.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hmm oke! superbedankt! nu weet ik er hopelijk wat meer van af!
zijn ze overigens iets waard? nee he? ;p

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding