Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Chinees, wat betekent dit?

Ik ben opzoek naar iemand die Chinees kan aangezien ik al een tijdje wil weten wat dit betekent?

Toegevoegd na 1 minuut:
De volledige woorden waar ik achter probeer te komen zijn volgens mij. Ke qiáo. Met een liggend streepje op de "e".

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
516

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat karakter wordt in het Mandarijn inderdaad uitgesproken als qiáo.
Het betekent "lang", "hoog". Michael Jordan (die beroemde basketbalspeler) wordt in het Chinees bijvoorbeeld Qiaodan genoemd; de "dan" is hier fonetisch (klinkt als de "dan" in Jordan) en de "qiao" verwijst naar zijn lengte.

Ik zie overigens maar één karakter op je foto: qiáo. Geen spoor te bekennen van en "ke".

Toegevoegd na 11 minuten:
1. Ik heb ook een plaatje toegevoegd waarop het karakter afgebeeld is (maar het is nog niet verschenen op Goeie Vraag terwijl ik dit schrijf). Hoop dat die zometeen nog tevoorschijn komt.

2. De eerste bron die ik heb toegevoegd linkt naar een woordenboek. Het is helaas niet mogelijk om direct naar de pagina van een karakter te linken dus je zult het karakter zelf moeten tekenen.
Dit kan door iets rechts van "Search by character" op het kwastje te klikken. Dan komt er een klein paneeltje tevoorschijn waarop je met de muis het karakter kan tekenen. Als je van links naar rechts eerst de twee horizontale lijnen tekent, dan de bovenste twee verticale, en als laatste de onderste twee verticale, dan verschijnt het karakter in een lijstje en kun je hem daar aanklikken.
Daar kun je wat meer informatie over het karakter lezen en de meest frequente woorden waar het in voorkomt. (Veel woorden in het hedendaagse Chinees bestaan uit 2 karakters).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding