Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Je kunt in het leven een hoop goed of fout doen, mensen om je heen kunnen je daarop beoordelen, in het ergste geval beslist een rechter of je fouten begaan hebt en daarvoor bestraft moet worden. Maar dat alles doet er niet zo veel toe, het doel van het leven is immers het paradijs! Dát is het enige wat er écht toe doet (tenminste volgens het christelijk, joods en islamitisch geloof). De enige die er over oordeelt of jij een plaatsje in het paradijs hebt verdiend is... jawel, Heere Gods Himself.

En daarom dus 'God is mijn rechter' omdat Híj uiteindelijk zal beoordelen of jij goed naar Zijn richtlijnen geleefd hebt en of je niet teveel gezondigd hebt om in het paradijs toegelaten te worden. Dit 'laatste oordeel' dat gegeven zal worden op 'de dag des oordeels' is een zeer belangrijk onderdeel van de eerder genoemde religies.

Ik citeer:

"De dag des oordeels vindt volgens de Openbaring van Johannes plaats na het Duizendjarig vrederijk en wordt daar het Oordeel voor de Grote Witte Troon (van God) genoemd (Openbaring 20:11). Dan zullen alle doden uit hun graven herrijzen om samen met de dan levenden het loon voor hun levenswandel te ontvangen. Naast de duivel en zijn gevallen engelen, worden de mensen die de genade van God hebben afgewezen, verbannen naar de 'buitenste duisternis', waar het 'geween is en het tandengeknars', en zij voor altijd zijn afgesneden van Gods tegenwoordigheid. Zij die de genade van God hebben aangenomen door Jezus Christus als verlosser van zonden en middelaar tussen God en mensen aan te nemen, zullen gerechtvaardigd zijn in Gods ogen en eeuwig leven beërven onder een nieuwe hemel, op een nieuwe aarde. God zal in hun midden wonen."

De Joodse en Islamistische religie zullen een soortgelijk verhaal kennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijn rechter is God of God is mijn rechter.
Andere hebben altijd een oordeel klaar over een ander, maar God ziet alles en kent jou dus beter dan elk ander mens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Letterlijk: Enkel God mag mij beoordelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding