Wat is dit voor merk en wat voor oude lamp?

De buurman vroeg mij omuit te zoeken wat voor lampje het is. Het is van zijn oma geweest. Ik heb een foto van het merk gemaakt. Weet er meer over?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In ieder geval afkomstig van:
N.V. Koninklijke Metaalwarenfabrieken voorheen J.N. Daalderop & Zonen (K.M.D.)

Het beste antwoord

Het is een oud theelicht van het merk Daalderop. Het bedrijf werd opgericht in 1880 door J.N. Daalderop. Men vervaardigde huishoudelijke artikelen in de stijl van de Nieuwe Kunst, een strakke variant van de Jugendstil. Het bedrijf maakte serviezen, potten en schalen, ketels, en petroleum- en gaslampen.
Tegenwoordig maakt het bedrijf andere producten, zoals boilers, cv-ketels en wasemkappen.

Deze theelichten worden soms ook wel aangeboden op marktplaats.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is een theelichtje uit de jaren 1950. Origineel zat er een kaarsje in .