Wat wordt er allemaal afgeschaft als zwarte piet wordt afgeschaft?

Wat wordt er nu allemaal precies afgeschaft? het hele feest? pakjesavond?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het hele feest zal niet afgeschaft worden, dan gooi je een oude traditie weg, alleen zullen de zwarte pieten, vervangen worden door blanke (pieten), helpers. Over een aantal jaren zal hier dan een mooi historisch verhaal op verzonnen worden, waarom piet eerst zwart was en nu blank.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom moeten wij Zwarte Piet afschaffen,terwijl andere landen hun
"Zwarte Piet"juist op de VN lijst van immaterieel erfgoed hebben laten zetten? http://www.telegraaf.nl/binnenland/21993217/__VN_beschermt__Perzische_Piet___.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, leuk de regenboog piet :)
Wat als iHave, er is niet bepaald dat dit ook werkelijk gaat gebeuren. Ik verwacht ook niet dat dit gebeurd, zelfs de meeste gekleurde mensen in Nederland hebben er geen enkel probleem mee. Het is gewoon een traditie dat pieten (zwart door de schoorstenen) bij Sinterklaas horen, dat wordt zomaar niet afgeschaft. En net als de door door jou genoemde piet, is ook onze piet zeer geliefd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een onzin allemaal, die regenboog piet.
Waarom niet terug keren naar de voorchristelijke variant van zwarte piet, nml de krampus. In Oostenrijk kennen ze de zwarte piet niet.
Een regenboog piet zou nog maar eens een devaluatie van de traditie zijn.