wat voor bouwstijl heeft het jan hus monument?

wat voor bouwstijl heeft het jan hus monument? ik ben bezig met een opdracht en dit is de enige vraag waarop ik geen idee heb. ik heb al het internet afgezocht maar kon niks vinden. heel erg fijn als iemand me zou kunnen vertellen welke bouwstijl het is en ook waarom.
ps hij staat in Praag en is in 1903-1915 gebouwd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Art Nouveau (Jugendstil), om een aantal redenen. Ten eerste was dit tijdens het maken van het monument de heersende kunststroming. Ten tweede staat Praag bekend om zijn art nouveau. Ten derde is de bouwer een bekende art nouveau kunstaar (zie link 2).