Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe word ik een imitator?

Ik ben dus geboeid geraakt in het imiteren, in prins, nu koning Filip, kan ik me met gemak verplaatsen, maar ik weet niet hoe ik eraan moet beginnen om een ander goed te imiteren. Heeft er iemand tips of zo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
935
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk vaak naar oude afleveringen van het Nederlandse Kopspijkers etc of een belgisch imitatorprogramma en kijk daar de kunst af.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat bij mij altijd helpt is heel veel kijken, kijken, kijken hoe die persoon het doet. Gedrag, houding, stem, zinsbouw, bepaalde typische woorden en uitspraken.
En daarnaast gewoon durven en doen, overdrijvingsfactor 2 (je moet voor je gevoel dubbel zo overdreven doen, want voor de buiten wereld ziet dat er 'normaal' uit)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeer goed

Andere antwoorden (1)

Oefenen!

Het nadoen van stemmen (het imiteren) vergt soms maanden oefenen. Niet alleen de kleur van de stem moet vergelijkbaar zijn, ook de woordenschat moet nagenoeg overeenkomen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Imitator
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding