Heeft iemand informatie over het merk 'Breda Mouliné' of 'Elvire'?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Antoni
10 jaar geleden
Misschien heb je iets aan (de (nog komende?) antwoorden op) deze vraag van SirjaBlack: http://www.goeievraag.nl/vraag/kunst-cultuur/overig/informatie-onderstaand-naaidoosje.429763 Zij (of hij?) vraagt meer informatie over een naaidoosje van het merk "Breda Mouliné".

Het beste antwoord

Breda Mouliné en Elvire waren borduurgaren, van die strengetjes van goede kwaliteit. Op Marktplaats worden ze geregeld te koop aangeboden.

Breda Mouliné Indanthren is een glad glanzend garen in prachtige heldere kleuren, in strengen van 10 meter. Daar werden bijvoorbeeld merklappen mee gemaakt.

Over Elvire lukt het me niet meer informatie te vinden. Die naam heeft als probleem dat het ook een meisjesnaam is.
Amadea