Welke componisten schrijven muziek voor een samenspel dat bezet is door een saxofoon (alt), fluit en piano?

Ik zoek naar iets wat ik met mijn samenspel kan spelen, richting klassiek

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je komt automatisch terecht in composities uit de 20e eeuw. Vaak zal je een speciale zetting moeten vinden voor de genoemde samenstelling.
Kijk eens naar composities van vooral Franse componisten als Bizet, Berlioz, Koechlin ( veel voor sax), Milhaud ( leuk om te spelen), Fauré en Debussy. Verder GLazoenov, Strauss ( Richard), en uiteraard Gershwin.