Welke landen in de EU worden gezien als Angelsaksisch?

Ik zoek landen die echt angelsaksisch zijn qua economie en cultuur. Ik weet dat Engeland angelsaksisch is en Ierland ook, maar zijn er meer?

11 jaar geleden
13.3K

Antwoorden (1)

In de EU alleen Groot-Brittannië. Verder is het nog de VS, Canada Nieuw-Zeeland en Australië. Ierland is niet Angelsaksisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schotland is niet Angelsaksisch en ook Noord Ierland niet. Betekend dus dat enkel Engeland en een gedeelte van Wales als Angelsaksisch beschouwd kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt maar Schotland is geen land en de linken geven wel aan dat het Verenigd Koninkrijk er bij hoort.