Hoe vieren we oud&nieuw nu?

ik moet nog 1 ding weten en wel snel antwoorden a.u.b. hoe vieren we oud&nieuw nu? alvast bedankt voor de antwoorden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wij vieren het met het gezin thuis. We eten zelfgebakken oliebollen en appelflappen. s Avonds zetten we vanaf 20.00u de vuurkorf op de oprit en gaan de buurkinderen er gezellig omheen zitten. De ouders komen er om beurten bijzitten met wat lekkers te drinken en te eten. Tijdens het 12 uur moment is iedereen in zijn eigen huis en daarna is het knallen! Om 13.00u wordt de straat door iedereen geveegd want de volgende ochtend heeft niemand meer zin of is er vandoor naar familie. De oudere kinderen zijn dan verdwenen naar de feesten elders en komen vroeg in de morgen weer thuis.

Met alcohol, oliebollen, vuurwerk en vrienden / familie

Door gezellig samen te zijn met gezin/familie/vrienden, tv kijken, spelletjes doen, veel lekkere dingen op tafel, je misselijk eten aan de olibollen en/of appelflappen, vuurwerk aansteken en/of bekijken en dit volhouden tot minimaal 0.30 uur en dan mag je naar bed of je gaat nog lekker de stad in en je maakt het heeeel vroeg. Dat is wel een gemiddelde oudjaarsavond lijkt me.

Nog net zo als 30 jaar geleden. Alleen liepen de kinderen toen met sterretjes en nu met rugzakken vol bommen.

Jongeren gaan meestal met allen samen naar hun favoriete uitgaansgelegenheid om daar een gat in de nacht te feesten, gezinnen vieren het meestal in huislijke sfeer met familie en vrienden, oliebollen en champagne. In Belgie gaat het heel anders, daar vieren mensen het veel meer in partycentra met lekker eten en mooie shows, maar ik neem aan dat je het in NL wil weten?

met vrienden/familie samenzijn en naar het vuurwerk in de buurt kijken.

Nu vier ik geen oud& nieuw. Het duurt nog zeker een kleine twee weken (14 februari) voor het chinese nieuwejaar plaatsvind en dat vier ik door een bak Chinees te halen met sambal bij. Ons eigen oud & nieuw vier ik gewoon gezellig met vrienden en/of familie, een bak oliebollen, een bordspelletje, wat drank en uiteraard om 0.00 uur: Champagne.

Ik vier oud en nieuw met familie en vrienden, er worden dan oliebollen en appelbeignets gegeten. We kijken naar een oudejaars conference. Om 12 uur proosten we met champagne en er wordt vuurwerk afgeknald.

Het is vandaag 27 Januari en niemand zal oud & nieuw NU vieren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100