Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt ik een stock photo model?

Dat lijkt me echt leuk.

Toegevoegd na 12 uur:
bijv. http://www.shutterstock.com/cat.mhtml?searchterm=salad&search_group=&lang=nl&search_source=search_form#id=110181626&src=A98EBCD4-8A2C-11E2-A046-4BBFACE6966E-1-45

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ik heb de indruk dat je niet weet wat stockfoto's zijn.
Daar zijn namelijk geen modellen voor.

Als ik mijn foto's vrijgeef op het internet om ze voor iedereen te gebruiken,
dan zijn het stockfoto's.
Stock fotografie bestaat uit bestaande foto's die vrijgegeven worden voor bepaald gebruik. Tegenwoordig wordt stock fotografie gebruikt door veel bedrijven, van tijdschriften- en boekenuitgevers tot (binnenhuis)architecten, drukkerijen en marketing firma's.

Met andere woorden, stock fotografie is een, veelal enorme, collectie foto's en afbeeldingen beschikbaar voor gebruik onder bepaalde voorwaarden. Door stock fotografie te gebruiken kunnen licentiehouders snel de beschikking krijgen over foto- en kunstbestanden tegen een lagere prijs en sneller dan wanneer een fotograaf of kunstenaar ingeschakeld moet worden om exclusief materiaal te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.shutterstock.com/cat.mhtml?searchterm=salad&search_group=&lang=nl&search_source=search_form#id=110181626&src=A98EBCD4-8A2C-11E2-A046-4BBFACE6966E-1-45 Er staat een mens op de foto.
Dat mens moeten ze toch ergens vandaan gehaalt hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan het zusje van de fotograaf zijn.
Ik heb toch ook genoeg foto's met mensen er op..... Je vraagt toch niet hoe je fotomodel kunt worden? Je
vraagt naar stock photo model. En dat is geen aparte categorie,
omdat stockfoto's van alles kunnen zijn.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing