Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe vraag je aan een engelse of hij met je op de foto wil? Is dit anders dan als je dat aan een amerikaan vraagt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Would you like to have your picture taken with me? Vlgs mij geen verschil in UK-EN en US-EN. miscchien in het Slang wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat picture amerikaans-engels was.. en photo brits-engels..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou hoeft niet. Picture in US-EN kan ook een "film" zijn en dat wordt door de Britten absoluut NIET gedaan; zij hebben het nadrukkelijk over een "film" (BA_FILM_TA), heel misschien "colloquial" over een "movie".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik zeg ook niet dat picture in het brits fout is, maar volgens mij gebruiken hun de term photo meer voor een foto. en picture voor een plaatje.. maarja ben geen brits-geleerde, dus weet het ook niet, vroeg het me alleen af haha.. zoiezo begrijpen ze wel wat je zegt of je nou picture/photo zegt
Er is een principe geen verschil - goed engels verstaan ze allebei uiteindelijk wel. : "Would you mind having your picture taken with me?', of "Can I be in a picture with you?".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing