Waarom de naam christelijke hogeschool?

Als een christelijke hogeschool geen christelijke lessen en of ideologie erop nahoud, waarom heet het dan wel een christelijke hogeschool?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat de school oorspronkelijk vanuit een christelijke ideologie is opgericht. Waarschijnlijk is dat in de loop der tijd gewoon minder geworden.

Zelf heb ik ook op een christelijke school gezeten, maar nog nooit de bijbel opengeslagen. Met kerstvieringen e.d. werd toch naar de christelijke oorsprong verwezen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als we het over de Christelijk Hogeschool in Ede hebben, deze houdt er wel christelijke gedachten op na.