Wat is de 'Classic Five periode' (muziek) ?

Ik kijk even op de wikipedia pagina van Paul Williams ( Temptations) en toen las ik dit: 'Williams was a member of The Temptations during the "Classic Five" period' mijn vraag dus: Welke artiesten/bands behoorden tot die Classic Five ( naast de Temptations) en wanneer was dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De vijf man sterke formatie The Temptations kent in hun lange historie van meer dan veertig jaar tal van wijzigingen in de bezetting. Alleen Otis Williams heeft constant tot de leden behoord. Met vier anderen vormde hij de originele samenstelling van de groep, die zodoende in het Engels de "classic five" worden genoemd: Eddie Kendricks, David Ruffin, Paul Williams, en Melvin Franklin.
In 1961 begonnen zij als The Elgins, en later werden ze omgedoopt. Het gezamenlijke succes duurde tot 1968, toen Ruffin de groep verliet voor een solocarrière.
Amadea