Wat is het verschil tussen Deens Design en Nederlands Design?

Wat is er anders tussen het ene en het andere design, en maakt het Deens Design zo aantrekkelijk. En Zoals mijn vraag al luidt wat zijn de verschillen tussen het Deense en Nederlandse Design.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Antoni
14 jaar geleden
Gaat je vraag over design in het algemeen, of specifiek over bepaalde voorwerpen, bijvoorbeeld meubels?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over Design in het algemeen, maar meubels vallen daar natuurlijk ook onder, maar ook gebouwen, industriele producten en bepaald voorwerpen.

Het beste antwoord

Deens Design is strak en simpel. Nederlands design bestaat uit vormen, vaak meerdere materialen en details.

Deens design zet zijn zinnen op de vormgeving. Nederlands design op de vraag naar.

Ik ga voor Deens Design, strak en mooi. Tijdloos.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het verschil zit ham hoofdzakelijk in de origine, dus de plek waar het vandaan komt... Er is geen duidelijke definitie te geven in het verschil als alleen de origine...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Natuurlijk! Wat is het verschil tussen Goudse en Edammer kaas? De stad waar ze het maken. Great.
Antoni
14 jaar geleden
XiniX, als je er niets zinnigs over weet, beantwoord de vraag dan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een "Leerdammer?" Ik roep maar wat!
Het “functionele gemak” speelt een belangrijke rol in de Deense architectuur en het dagelijkse leven van het moderne Denemarken.

Design en tradities stralen eveneens die speciale en doelmatige Deense luchtigheid uit. Kijk ook naar Deens keramiek in bijvoorbeeld Middelfart of Kopenhagen, de Deense glaskunst in Ebeltoft of de Deense meubelontwerpen in de omgeving van Kolding. Het heeft allemaal dat typisch Deense.

Design & meubilair
Designfreaks gaan graag naar het land van grote architecten van de afgelopen eeuw: Arne Jacobsen en Jørn Utzon. Het is genieten in de showrooms en winkels, waarin ontwerpen van grootheden als Poul Kjærholm, Hans J. Wegner en Børge Mogensen staan te pronken. Trendy meubelontwerpen zijn overal te bewonderen: in winkels, cafés en restaurants.

Geniet eens in een stoel van Arne Jacobsen van een lekker Deens pilsje...