Is er een 'ongeschreven' regel wat betreft het overhandigen van het geld aan een cassière?

Als ik naar de friture ga, dan merk ik vaak op dat de Chinese caissière mijn wisselgeld altijd neerlegt, in plaats van het aan mij te overhandigen. Waarom doet hij dit? Is dit een cultuurding dat te maken heeft met hygiëne of zoek ik hier te veel achter? Meestal geef ik altijd het geld aan de cassière en wordt mij dat teruggegeven. Ik leg het echter nooit 'gewoon zo neer' op de toonbank.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wanneer het bedrag wordt neergelegd, kun je het - beide - makkelijker (na)tellen. Geen gezeur achteraf, dus.

Ik geloof niet dat er een ongeschreven of geschreven regel voor is. Maar in denk wel dat er verschillen zijn, maar die hebben denk ik met de "opleiding" van de winkelbediende te maken. Het uittellen van het wisselgeld in hand van de klant is wel zo beleefd en dat te beginnen met het kleingeld en dat het papier geld. Kan je het gemakkelijk in je portemonnee stoppen. Als je eerst het papier geld geeft en daar op het kleingeld valt vaak het kleingeld uit je hand op de grond of op de toonbank (als je geluk hebt). Ik sta al meer dan 25 jaar in de winkel, en altijd tel ik het wissel geld terug in de hand van de klant. Heeft niets te maken met dat je je zelf niet vertrouwd of je het wel goed doet (iedereen kan een fout maken) maar tegenover de klant dat je voldoende geld terug geeft. Geen gezeur achteraf. Het geld gewoon op de toonbank leggen vind ik een soort van "zoek het maar uit "gebaar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100