Is er een 'ongeschreven' regel wat betreft het overhandigen van het geld aan een cassière?

Als ik naar de friture ga, dan merk ik vaak op dat de Chinese caissière mijn wisselgeld altijd neerlegt, in plaats van het aan mij te overhandigen. Waarom doet hij dit? Is dit een cultuurding dat te maken heeft met hygiëne of zoek ik hier te veel achter? Meestal geef ik altijd het geld aan de cassière en wordt mij dat teruggegeven. Ik leg het echter nooit 'gewoon zo neer' op de toonbank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wanneer het bedrag wordt neergelegd, kun je het - beide - makkelijker (na)tellen. Geen gezeur achteraf, dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat denk ik inderdaad ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze het geeft en terug telt heb je ook geen gezeur. Beide hebben dan gezien dat het klopt. Weinig mensen doen dat nog. Kwakken al het geld zonder terug tellen zo in je hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is ook de manier waarop het overal zou moeten gaan. Als je een beetje vingervlug bent dan heb je zo een paar euro uit je hand in je mouw ofzo gestopt. En dan zeg je tegen de cassiere dat je te weinig terug hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo, dat wist ik niet dat trucje crazy88, hoe kom je er zo snel op?
Ik geloof niet dat er een ongeschreven of geschreven regel voor is. Maar in denk wel dat er verschillen zijn, maar die hebben denk ik met de "opleiding" van de winkelbediende te maken. Het uittellen van het wisselgeld in hand van de klant is wel zo beleefd en dat te beginnen met het kleingeld en dat het papier geld. Kan je het gemakkelijk in je portemonnee stoppen. Als je eerst het papier geld geeft en daar op het kleingeld valt vaak het kleingeld uit je hand op de grond of op de toonbank (als je geluk hebt).
Ik sta al meer dan 25 jaar in de winkel, en altijd tel ik het wissel geld terug in de hand van de klant. Heeft niets te maken met dat je je zelf niet vertrouwd of je het wel goed doet (iedereen kan een fout maken) maar tegenover de klant dat je voldoende geld terug geeft. Geen gezeur achteraf. Het geld gewoon op de toonbank leggen vind ik een soort van "zoek het maar uit "gebaar.