Hoe kan de krant (Trouw) attenderen op een fout?

Waar kan ik een fout melden die ik in de krant heb gelezen? Achterin de krant staat een e-mailadres: lezers@trouw.nl. Zou ik hier een rectificatie naar toe kunnen sturen, of moet dat op de website zelf of een ander e-mailadres?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je kan het via snail-mail doen of e-mail (adres heb je al):

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/archief/article/detail/1845030/2011/01/03/Brieven.dhtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het naar het e-mailadres zelf gedaan en heb reactie gehad, dus nog bedankt voor uw antwoord!

Andere antwoorden (2)

via deze link kan je gemakkelijk contact krijgen met trouw via email. je kan een onderwerp aanvinken, in dit geval 'Ik heb een vraag, tip of opmerking over de inhoud van Trouw'
(zie link)

mvg

henk de raket
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou even via de service afdeling (zie link) een mail doen, met de mededeling dat je iets wilt rectificeren en de vraag waar je dat dan naartoe kunt mailen.

Je kan ze ook bellen om te vragen naar het juiste email adres.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4868/service/integration/nmc/frameset/footer/contact/contact.dhtml

Telefoon klantenservice: 088 - 0561 588
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Ik vraag me af of een lezer iets kan rectificeren. De lezer heeft toch niets verkeerd gedaan? Alleen de krant kan rectificeren wat de krant verkeerd heeft gedaan, lijkt mij. Maar helemaal zeker over de betekenis van "rectificeren" ben ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het er even bijgepakt ;-) RECTIFICEREN
1) Corrigeren 2) Herstellen 3) Rechtzetten 4) Verbeteren 5) Weer goed maken 6) Zuiveren RECTIFICEREN
rectificeren werkw.Uitspraak: [rɛktifiˈserə(n)] Verbuigingen: rectificeerde (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft gerectificeerd (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen (een fout krantenbericht) verbeteren in een nieuw berichtje ... Stel een krant schrijft een artikel, waarin mijn naam of woonplaats voorkomt, en de woonplaats is verkeerd vermeldt. Of andere verkeerde info, je kan het eigenlijk zo gek niet bedenken, denk ik maar zo :-). Als jij kan aantonen dat het anders moet zijn of is, dan kan je volgens mij gewoon rectificeren, oftewel, verbeteren/herstellen. En @ henkderaket: bedankt, we vullen elkaar aan!
Antoni
11 jaar geleden
Dank voor je reactie, maar deze maakt het er voor mij helaas niet duidelijker op. Ik blijf de indruk houden dat alleen een krant kan rectificeren; een lezer kan de krant vragen (een bericht) te rectificeren. Laten we het hier maar bij houden.