Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekend "met gierende banden"???

Hi,

zou dit iemand voor mij kunnen vertalen in het Engels of in het Duits? Of in het Nederlands uitleggen? Dank jullie wel!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zoals al gezegd, wanneer je hard wegrijdt, rijd je weg 'met gierende banden'. Ter toevoeging: soms wordt deze gezegde gebruikt in een andere context, zonder letterlijke banden ;) Dan betekent het vaak iets in de richting van 'heel snel'. "Ik wil hier weg met gierende banden." zou je kunnen opvatten als "Ik wil hier héél snel vandaan!"

Toegevoegd na 31 seconden:
Pardon, HET gezegde ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

With screaming tires.De banden maken door het snel wegrijden een slippend geluid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dat is als je onnodig hard wegrijdt, dan willen de banden nog wel eens lawaai maken, soortement van krijsen/piepen. Dat wordt dan in de volksmond gierende banden genoemd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een auto heel snel optrekt dan maken de banden soms een wat gillend geluid. Dat noemen we met gierende banden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Engelse vertaling van Taurus was goed;"with screaming tires" de Duitser zeggen;"mit Quietschenden
Reifen. Fonetisch spreek je dat uit als "kwietsjenden Raifen

Het is het piepende geluid dat banden maken als een auto snel optrekt doordat ze even doordraaien voor ze gaan rijden.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Je vroeg ook om de vertaling van de zin, niet om het spreekwoord, want als je wist dat dit er niet was in Duitsland, waarom dan om de vertaling gevraagd?Begrijp ik je verkeerd?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding