Welk boek geeft een echt goed beeld van het dagelijkse leven in de middeleeuwen?

Ik ben echt op zoek naar een boek over het dagelijks leven, en dus geen boek met in dit jaar gebeurde er dit, in dit jaar gebeurde er dat, etc. Ik ben al vele mooie boeken tegengekomen, maar helaas heb ik als 14-jarige geen budget van boven de 45

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wiens dagelijkse leven zoek je? Een boer of een burger in een stad, een vrouw of een man, een geestelijke of een geestelijke in een klooster? En wil je een studieboek of een roman?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zoek echt een informatief boek zonder verdere verhaallijn. Het liefst van burgers en desnoods adellijke mensen zodat de verschillen goed zichtbaar zijn. En tja. Mannen, vrouwen, kinderen, volwassen. Dat maakt verder niet zoveel uit. Dank voor uw snelle reactie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke boeken vond je mooi maar te duur?
Dan kijk ik ook ff of ik die ergens goedkoper tegenkom. Ik probeer een lijstje op te stellen, maar kom nog niet zo ver voor een laag budget.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je lid van de bibliotheek? Misschien hebben ze daar iets erover.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor de reacties! Ik heb de boeken die ik mooi vond niet met naam opgeslagen op mijn computer omdat ik wist dat dit te duur zou worden. Ik ben lid van een bibliotheek maar kom er nooit omdat ik een veel te druk schema heb (lang reizen, veel huiswerk, etc.). Ik zal dit weekend eens kijken of ik naar de bieb kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens op de site van je bibliotheek. Daar kan je misschien wel op trefwoord zoeken. Of bel van te voren. Of ze iets hebben. Hoef je er niet voor niks heen.

Het beste antwoord

De Slegte heeft er veel in verschillende prijsklassen. Ze hebben winkels in veel steden, en een webshop.

http://www.deslegte.com/zoek/geschiedenis/q=middeleeuwen=/

Nog wat webwinkels:

http://www.boek-plus.nl/informatief-professioneel/geschiedenis/middeleeuwen-500-1500/

http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/middeleeuwen/N/8299+8293/search/true/searchType/qck/suggestedFor/middel/sc/books_nl/index.html?_requestid=420507

http://www.selexyz.nl/zoek?fq=middeleeuwen&collectie=

Verder kom je misschien best wel wat tegen op markten. Bij mij in de buurt Amsterdam C) zie ik zaterdags altijd tweedehands boekverkopers met vaak antiquariatische boeken (die vaak ook best wel veel kosten, maar waar ook soms echt mooie boeken tegen goede prijzen bij zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank iedereen!