Mogelijk de vallei van het Italiaanse stadje Dobbio met de Duivelsbrug.p

Toegevoegd na 9 minuten:
Toch is deze visie op Wikipedia te betwisten. Het is een vreemd landschap waar de dame in is gezet. Vooraan een brug, beboste heuvels, een weg.

Toegevoegd na 11 minuten:
Leuk artikel hierover op hepguru en de poging in de afbeelding zónder Mona Lisa.

Toegevoegd na 3 uur:
Typefoutje: Bobbio, niet Dobbio natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Wikipedia schrijft over het Italiaanse stadje Bobbio, niet Dobbio: "Mogelijk is de achtergrond de vallei van het Italiaanse stadje Bobbio. Als dat zo is dan is rechts de plaatselijke Duivelsbrug te zien." http://nl.wikipedia.org/wiki/Bobbio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, bobbio. excuses

Andere antwoorden (1)

Vele zeggen dat het een fantasie achtergrond is. Maar een klein plaatsje in Italië met de charmante naam Bobbio is volgens Carla Glori de achtergrond van de Mona Lisa. Glori baseert zich hierbij op een numerieke code die Leonardo da Vinci op het schilderij zou hebben achtergelaten.